Allt vi har gjort

Nu ska jag beratta om allt som vi har gjort pa var semester. for det ar nu som semestern har borjat.
Vi akte fran sannys skola till muizenburg som ligger vid havet. bodde dar i 3 natter pa det basta stallet hittills. ett rum med skona sangar och utsikt over stranden och havet. kunde sitta i min sang och se vagorna rulla in. och det nast basta var att det inte kostade sa mycket.
Vi har varit och sett pingviner och akt ut till godahoppsudden. Dar var det vackert! och vi hade vackert vader vilket gjorde det hela mer underbart. gick ut mot fyren langst ut pa udden med nastan stup pa bada sidor. tuskost vatten och blommande blommor. Vackert!
Vi var till min kompis Caryn som jag traffade pa Kaggeholm nar hon var med i utbytesprojektet. Var till deras kyrkan pa fredagen och blev bemott av en sverigekarlek som gjorde mig stum. De hade en alterna-skolan i kyskan som manga av ungdomarna hade gatt och de hade varit i sverige sa manga "tack sa mycket" och "hur mar du" blev det. De hade aven en STOR svensk flagga i kyrksalen! Ingen sydafrikansk, den fick inte plats sa de. Blev hembjudna till Caryns familj pa sondagen pa mat, det ar vi tacksamma for.
Pa sondagkvallen akte vi till Worcester till Sannys klasskompis och hennes familj. De hade en vingard som vi fick en guidad tur pa. Sa nu kan jag allt om hur vin och vanlagning gar till. Det ar faktiskt en sak som man ska gora nar man kommer till sydafrika, sager de.
Mandagen spenderades i en pool, en varm sadan. Vattnet kom fran en varm kalla sa det var riktigt skont att simma runt, eller vi simmade inte sa mycket, blev mest hanga pa kanten for man blev sa slo av varmen. men kroppen madde bra av det. Blaogda som vi var sa smorjde vi itne in oss sa vi ar bada branda. Riktiga distinkta turist-linjer lite varstans, sanna som jag egentligen tycker ar fula. men jag njuter for jag inser att det nog ar sista gangen jag kan fa sanna marken i ar. for nu har vadret blivit mycket battre. bara kortbyxor!
Nu bor vi i cape town, inne pa long street pa ett mycket bohemiskt backpacker-stalle.far ga igenom en sovsal for att komma till vart rum. Kul for de, eller oss. Vi har varit upp pa taffelberget idag inna vi skulle lamna tillbaka var bil, som egentligen var plat med hjul pa. Den har vi haft i 3 dagar. Berget var vackert och vi tog turistvagen upp, gondolliften istallet flr att ga. men lika glad for det ar jag. Kvallen spenderas i stan och imorn ska vi ut till robben island. och sen pa torstag aker vi till Durban for lite andra aventyr.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Va mycket ni hinner med!! är avundsjuk,låter helt fantastiskt. Kul att du träffade Caryn också! Kram

2010-09-29 @ 21:16:12
URL: http://photodemoi.blogg.se/
Postat av: Leif

Hej!

Myccket intressant att läsa. Du skriver mer "målande" än vad Sanny gör så vi känner att vi också är med! Ha det fortsatt bra!



Leif & A-C

2010-09-29 @ 22:27:24
Postat av: Lovisa

Efter tre försök med samma resultat: vattnet snurrar motsols norr om ekvatorn. Men om det nu snurrar åt andra hållet hos er - är det då motsols eller medsols? Eftersom solen ju går från höger till vänster...

2010-10-15 @ 20:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0