Shabbat

Idag har det varit shabbat och jag älskar shabbat. Första gången på länge som jag inte jobbar på shabbat. Så jag har tagit det lugnt idag, nästan. Gick till mötet kl 11 och som alltid så sjöng vi hebreisk lovsång. Idag även "Han är min Glädje". Det var intressant att sjunga med ord jag inte förstår, lite som att sjunga i anden. Men inte riktigt.

Har inte så många dagar kvar nu, en vecka och 2 dagar. Tiden går så fort och jag trivs så bra så jag vill egentligen inte åka hem. Men tiden för det är rätt och jag är tacksam för all tid jag har haft här! Så Leif, då skicka sms är dyrt skriver jag det här: jag kommer hem den 4 maj kl 21:15 till Arlanda. Om ni är där blir jag glad. (4 maj är förresten den internationella star wars dagen). Men jag kommer inte att vara utklädd, bara brun.

Imorgon jobbar jag min sista dag och sedan bär det av till Masada och Eilat. Nice.

Simma Lugnt!

//Karin


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej Karin! Vilken häftig resa du har varit med om!! Kanske ringer nån gång när du har kommit hem - var hemskt länge sen vi pratade. Ta hand om dig! (Och ses vi fjortonde augusti?)



Kramar från Lovisa (David hälsar så mycket)

2010-04-28 @ 20:12:24
Postat av: Leif Mörk

Hej!



Jag blev faktiskt lite orolig när du inte svarade...

Ja, vi kan komma men vill du till Kristinehamn? Får du tillbaka lägenheten nu?

Vi bor på övervåningen nu eftersom hela bottenvåningen ska renoveras.

Det ska bli roligt att träffa dej igen!



leif + övriga mörkar

2010-04-28 @ 21:30:48
Postat av: Anders Branderud

Hej!



[Ordförklaringar så att alla ska förstå som läser.]

Jag älskar också Shabbat! Och jag älskar även alla andra direktiv i Torah (Moseböckerna). Jag gick till den gruppen som du nämner (om det är den i Sthlm) i ditt inlägg under ung. åtta månader (hösten 2006, våren 2007).

Sen fann jag hemsidan www.netzarim.co.il som handlar om Ribi Yehoshua – Messias.



(Han levde under det första århundradet. Hans ursprungliga undervisning var i enlighet med Torah och den förvrängdes sedan av hellenister. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”.)



Jag förstod då att det som undervisades i den grupp stred i mot Messias autentiska undervisning. Hans efterföljare Netzarim accepterade inte ”NT”, eftersom den innehöll doktriner som strider emot Torah (dokumentation för alla mina uttalanden finns på ovanstående hemsida).



Forskning på den hemsidan fick mig att byta religion till den religion som Messias och hans efterföljare hade; och jag insåg att jag inte längre kunde gå till gruppen som jag gått till eftersom de bl.a. undervisar saker om Messias som han aldrig sa; eftersom en del ber i ”J*sus namn”, vilket strider emot Torah, etc.



Anders Branderud

2010-07-24 @ 20:22:01
URL: http://bloganders.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0