Bilder från Nasaret


Det finns träd i Nasaret, och många blommor oxå!


En klar vattenkälla från romartiden. Ovanligt att se i ett vattenfattigt land.


Man bor tätt, tätt på varandra och alla vägar går antingen uppåt eller neråt.


Den livsfarliga cykelt. Däcken satt inte fast och inga bromsar. Men vadå?! Man kan
ju använda foten.

Först var fiskarna såhär
Sen såhär. Arabisk fish 'n chips
                                                                                                          


Här åt vi fårtarmar fyllda med ris och så åt man även fårhuvudet.
De gav mig en mjuk bit som de ville att jag skulle äta. Det visade 
sig att det var tungan och då slutade jag äta.



Kommentarer
Postat av: klara. (:

Fy vad äckligt! :s

Fina bilder! :D <3

2010-02-09 @ 22:23:04
URL: http://klarabengtsson.blogg.se/
Postat av: Leif

Det är rätt!

Man ska inte äta det som andra haft i munnen!



Leif

2010-02-12 @ 17:57:19
Postat av: anna-carin m

Grattis till att du har jobbat en vecka på kibbutzet , det gläder mig! Det är roligt läsa din blogg och se de fina bilderna. Ha en fin Alla Hjärtans Dag!! kram Anna-Carin

2010-02-14 @ 10:37:39
Postat av: Viola

Jag har varit jätte sugen på fish 'n chips jätte länge! Ända sen jag va i England, och det har varit i ett halv år. Men nu är jag inte det längre ;)

Ha det så bra Karin, Sköt om dig!

2010-03-01 @ 21:00:37
URL: http://hejjviola.blogg.se/
Postat av: Janine

Hej Karin!

Det var länge sen. Hoppas du har det bra i Israel. Saknar dig.

Massor med kramar till dig. :)

2010-03-01 @ 21:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0